YENİ' HABERLER:
Loading...

Microsoft, Google Reklamlarına 1 Yılda 67 Milyon Dolar Harcadı

Microsoft Google Reklamlarına 67 Milyon Dolar Harcadı

Söz konusu Microsoft olduğunda Google'ı pek de sevmediklerini rahatlıkla söyleyebiliriz. Fakat sevmemeleri Google'ın nimetlerinden yararlanmayacağı anlamına gelmiyor. Çünkü Microsoft 2013 yılında Google üzerinde vermiş olduğu reklamlara 67 milyon dolar ödedi.
Dünyanın en büyük arama motoru Google'ın kişisel veya ticari amaçlı olarak sunmuş olduğu reklam servislerinden faydalanarak intenet sitenizdeki içerik yada ürünleri Google aramalarında ilk sıraya taşıyabiliyorsunuz. Tabi bunu yaparken piyasanın gerektirdiği kadar ücreti de gözden çıkarmanız gerekiyor. Söz konusu Dünya devlerinden biri Microsoft ve ürünleri olunca, kesenin ağzı sonuna kadar açılmış.
Microsoft, AdGooro şirketinin yapmış olduğu analizlere göre 2013 yılında Google'a 67 milyon dolar reklam ücreti ödemiş. Bu kadar büyük miktara rağmen en çok reklam veren 5. şirket olan Microsoft'tan çok daha fazla para harcayan şirketler bulunuyor. Bu denli büyük firmaların neden reklam için bu kadar büyük paralar harcağının evabı ise oldukça basit. Çünkü ürünlerinin her zaman listenin üst sırasında durarak olabildiğince çok fazla kişiye ulaşması.
Listede Microsoft'un önünde bulunan diğer ilk 4 şirketin isimleri ve Google'a ödedikleri reklam ücretleriaşağıdadır:
  • Amazon - 157.7 milyon Dolar
  • Priceline Group - 82.3 milyon Dolar
  • AT&T - 81.9 milyon Dolar
  • Expedia - 71.6 milyon Dolar
İlk 4 firma dışında Microsoft'un en büyük rakibi Yahoo'da 2013 yılı içerisinde Google reklamlarına 36.2 milyon Dolarlık bir harcama yaparak listenin 19. sırasında yerini almış.
Web sitelerin ziyaretçilerinin büyük çoğunluğunun organik aramalar ile Google'dan geldiğini düşünürsek, bu tür Dünya devi şirketlerin yüksek reklam bütçeleri ile kendi servis ve ürünlerini arama sonuçlarının ilk sırasında tutması oldukça mantıklı. Çünkü ücret karşılığında verilen reklamlar sonuç ne olursa olsun aramaların her zaman en üst sırasında yer almaktadır. İlk sıradaki içerikleri tıklanma oranlarının yüzde 60 civarında olduğunu bildiğimize göre, ödenilen bu ücretler firmalara yüksek ziyaretçi sayısı ve satış olarak geri dönüyor diyebiliriz. Bunun dışında marka bilinirliği de artmaya devam ediyor.
Büyük firmaların Google reklamları için harcadığı para miktarları hakkındaki görüşlerini bizimle paylaşabilirsiniz.